Zasady realizacji zamówień na certyfikaty kwalifikowane w umowach ramowych
dla nowych certyfikatów wystawianych w Punktach Obsługi Klienta Cencert

  1. Zamówienia na certyfikaty należy składać na jeden ze sposobów:
    1. poprzez udostępniony przez Cencert system do składania zamówień (jeśli dla danej umowy jest możliwość wykorzystania tego systemu)
    2. mailem, z zaszyfrowanym załącznikiem zawierającym dane osobowe, w formacie Excel wg wzoru Cencert, pod adresem zlecenia@cencert.pl
  2. Cencert niezwłocznie (najpóźniej w następnym dniu roboczym) sprawdza kompletność oraz składnię danych.
    1. Jeśli dane są poprawne, Cencert potwierdza przyjęcie zlecenia i rozpoczyna jego realizację. Oznacza to skuteczne złożenie zlecenia przez Zamawiającego i rozpoczyna okres realizacji zlecenia przez Wykonawcę.
    2. Jeśli dane są niepoprawne, Cencert wskazuje przyczynę problemu oraz zwraca zlecenie Zamawiającemu w celu wykonania korekty danych.
  3. Cencert wpisuje dane do swojego systemu i informuje Zamawiającego o możliwości odbioru certyfikatu w jednym z Punktów Obsługi Klienta Cencert, wymienionych na https://www.cencert.pl/punkty-rejestracji/ i oznaczonych jako punkty stacjonarne lub stacjonarno-mobilne.
  4. Osoby odbierające certyfikaty umawiają się z wybranym przez siebie Punktem Obsługi Klienta na termin odbioru certyfikatu (dane kontaktowe na stronie https://www.cencert.pl/punkty-rejestracji/) i w umówionym terminie odbierają certyfikat. Wizyty w Centralnym Punkcie Rejestracji Cencert (Warszawa, ul. Jagiellońska 78), w godzinach pracy punktu, nie wymagają umawiania.
  5. Wykonanie przez Cencert czynności określonych w pkt. 3 powyżej oznacza terminową realizację zlecenia przez Cencert, niezależnie od faktycznego terminu odbioru certyfikatu przez osoby objęte zleceniem, z zastrzeżeniem pkt. 6, 7.
  6. Zlecenie jest zamykane najpóźniej w terminie 30 dni od rozpoczęcia jego realizacji, również w przypadku gdy nie doszło do odebrania certyfikatów przez wszystkie osoby objęte zleceniem. Dane osobowe osób, którym nie wystawiono certyfikatów, są usuwane z systemów Cencert. Zamawiający może ponownie złożyć zlecenie wystawienia certyfikatu dla tych osób.
  7. Zamawiający jest obciążany wyłącznie kosztami usług zrealizowanych przez Cencert (kosztami wystawionych certyfikatów). Fakt niewystawienia certyfikatów z powodu niepojawienia się osób objętych zleceniem w POK nie powoduje kosztów po stronie Zamawiającego.