Podpis elektroniczny kwalifikowany

Często zastanawiasz się jak uzyskać e-podpis lub gdzie go możesz wykorzystać. Współczesny rynek jest niezwykle wymagający. Każde rozwiązanie, które pozwala na oszczędzanie czasu i ograniczenie obiegu dokumentów jest na wagę złota. Ma to rzecz jasna bezpośrednie przełożenie na działalność przedsiębiorstw. Okazuje się również niezwykle ważne w rozliczeniach i podejmowaniu zobowiązań przez osoby prywatne. Jednym z najważniejszych elementów tej rzeczywistości jest kwalifikowany podpis elektroniczny. Jest to rozwiązanie, które zrewolucjonizowało m.in. relacje z urzędami czy zawieranie umów bez konieczności składania podpisu ręcznego i operowania papierowymi wersjami dokumentów.

Co to jest kwalifikowany podpis elektroniczny?

Kwalifikowany podpis elektroniczny CenCert to łatwe i szybkie narzędzie do podpisywania dokumentów i umów, które mają formalną i pełną moc prawną. W skład zestawu do składania i weryfikacji podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym wchodzą: czytnik kart kryptograficznych, karta kryptograficzna, certyfikat kwalifikowany, oprogramowanie do składania i weryfikacji podpisów elektronicznych PEM-HEART Signature. Oprogramowanie umożliwia składanie i weryfikację podpisów opierających się na kwalifikowanym certyfikacie. Coraz bardziej popularne e-dokumenty opieczętowane kwalifikowanym (bezpiecznym) podpisem elektronicznym mają taką samą moc prawną jak ich papierowe odpowiedniki.

Zastosowanie podpisu elektronicznego

Gdzie stosuje się kwalifikowany podpis elektroniczny?

Podpis kwalifikowany ma zastosowanie w wielu dziedzinach – wszędzie tam, gdzie istotna jest wiarygodność i autentyczność informacji oraz osób, które te informacje tworzą, np.:

  • w działalności biznesowej, m. in. przy zawieraniu umów, składaniu zamówień, uczestnictwie w aukcjach i przetargach, wystawianiu faktur elektronicznych, podpisywaniu zleceń płatniczych,
  • w świadczeniu usług medycznych, m. in. przy udostępnianiu diagnoz, przekazywaniu wyników badań, zdalnych konsultacjach i konsyliach,
  • w kontaktach z administracją i urzędami, m. in. przy wszelkiego rodzaju deklaracjach (ZUS, Urząd Skarbowy, Urząd Celny), oświadczeniach, kwestionariuszach i innych dokumentach dostarczonych drogą elektroniczną, np. za pomocą ePUAP, czy elektronicznych skrzynek podawczych dowolnej instytucji.

Czy dokumenty Użytkownika są bezpieczne?

Wraz z oprogramowaniem PEM-HEART użytkownik otrzymuje standardowy zestaw usług, w tym m. in. ochronę integralności treści, zapewnianą poprzez kwalifikowany podpis elektroniczny. Oznacza to, że ewentualna zmiana dokumentu po podpisaniu zostanie natychmiast wykryta w procesie weryfikacji podpisu. Ponadto, korzystając z funkcji znakowania czasem, użytkownik ma pewność, że istniał on w momencie wskazanym w znaczniku czasu. Należy dodać, że PEM-HEART weryfikuje podpisy wystawiane przez wszystkie kwalifikowane Centra Certyfikacji Kluczy. Oferując kwalifikowany podpis elektroniczny Cencert zapewniamy naszym Klientom najwyższy poziom bezpieczeństwa. Jakie korzyści daje kwalifikowany podpis elektroniczny? Kwalifikowany podpis elektroniczny to przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Dokumenty w obiegu elektronicznym są bardzo tanie, wygodne, a co najważniejsze, pozwalają zaoszczędzić czas użytkownika, ponieważ drukowanie oraz ręczne wypełnianie i podpisywanie dokumentów zostaje całkowicie zastąpione elektronicznym obiegiem dokumentów. To jest szczególnie istotne podczas wysyłki znacznej ilości dokumentów.

Kwalifikowany podpis elektroniczny to:

  • nowoczesny, bezpieczny i wygodny sposób podpisywania dokumentów (plików elektronicznych),
  • potwierdzenie wiarygodności nadawcy (identyfikacja tożsamości),
  • gwarancja integralności treści,
  • bieżąca informacja o zmianie w dokumencie po jego podpisaniu.

Dzięki temu, możesz oszczędzać swój czas i pieniądze – zamów dowolny zestaw.