Zasady realizacji zamówień na certyfikaty kwalifikowane w umowach ramowych
dla odnowień certyfikatów
Definicje
Przez odnowienie kwalifikowanego certyfikatu należy rozumieć wystawienie nowego certyfikatu, na podstawie potwierdzenia tożsamości osoby odbierającej certyfikat za pomocą podpisu kwalifikowanego pod wnioskiem o wystawienie certyfikatu.
Warunkiem koniecznym do realizacji odnowienia jest to, aby:
- osoba odbierająca certyfikat:
- posiadała ważny kwalifikowany certyfikat Cencert albo
- ważny kwalifikowany certyfikat od innego dostawcy, zawierający pełne dane identyfikujące (w tym PESEL lub nr dokumentu tożsamości)
- osoba odbierająca certyfikat miała faktyczną możliwość posłużyć się ww certyfikatem w celu złożenia kwalifikowanego podpisu pod wnioskiem o wystawienie certyfikatu.
Zasady realizacji zamówień
Zasady realizacji zamówień:
- Zamówienia na certyfikaty należy składać na jeden ze sposobów:
- poprzez udostępniony przez Cencert system do składania zamówień (jeśli dla danej umowy jest możliwość wykorzystania tego systemu)
- mailem, z zaszyfrowanym załącznikiem zawierającym dane osobowe, w formacie Excel wg wzoru Cencert, pod adresem zlecenia@cencert.pl
- Cencert niezwłocznie (najpóźniej w następnym dniu roboczym) sprawdza kompletność oraz składnię danych.
- Jeśli dane są poprawne, Cencert potwierdza przyjęcie zlecenia i rozpoczyna jego realizację. Oznacza to skuteczne złożenie zlecenia przez Zamawiającego i rozpoczyna okres realizacji zlecenia przez Wykonawcę.
- Jeśli dane są niepoprawne, Cencert wskazuje przyczynę problemu oraz zwraca zlecenie Zamawiającemu w celu wykonania korekty danych.
- Cencert, na podstawie dostarczonych danych, ocenia w stosunku do każdej osoby objętej zleceniem, czy nowy certyfikat może zostać wystawiony na nośniku posiadanym obecnie przez osobę odbierającą certyfikat, czy też wymagana jest zmiana nośnika.
- Cencert wystawia i przesyła Zamawiającemu odpowiednie kody uprawniające do odnowienia certyfikatu, do dystrybucji pomiędzy osoby objęte zleceniem.
- W razie potrzeby, Cencert dostarcza Zamawiającemu preinicjowane karty QSCD przeznaczone do zapisania nowych certyfikatów, do dystrybucji pomiędzy osoby objęte zleceniem. Karty nie są personalizowane dla konkretnych osób.
- Kody do odnowienia, o których mowa w pkt. 4 powyżej, mają następujące własności:
- są jednorazowe,
- są ważne przez 90 dni od momentu wystawienia,
- nie są spersonalizowane (technicznie jest możliwe wykorzystanie kodu przez dowolną osobę, która kod otrzyma),
- są powiązane z informacjami dotyczącymi rodzaju i parametrów wykonywanej operacji odnowienia (kody można przypisywać do różnych osób, ale tylko w ramach tej samej puli określonej tymi samymi parametrami operacji wymiany certyfikatu),
- są przypisane do umowy z Zamawiającym, wykorzystanie kodu obciąża koszty danej umowy,
- powinny być chronione przed nieuprawnionym dostępem (ze względu na pkt. c., e. powyżej)
- Osoby odbierające certyfikaty wykonują operację odnowienia przy użyciu:
- aktualnej wersji oprogramowania PEM-HEART, pobranego ze strony www.cencert.pl,
- kodu otrzymanego zgodnie z pkt. 3 powyżej oraz ewentualnie
- nowej karty QSCD dostarczonej przez Cencert zgodnie z pkt. 5 powyżej (jeśli jest wymagana)
- W momencie wykonywania odnowienia zgodnie z pkt. 7. muszą być spełnione warunki określone powyżej, w pkt. 1., 2. rozdziału “Definicje”.
- Nowy certyfikat wystawiony zgodnie z pkt. 7 ma przedłużony termin ważności, w stosunku do okresu określonego w zamówieniu, o czas pozostający do końca okresu ważności obecnego certyfikatu będącego podstawą odnowienia, nie dłużej jednak niż o 90 dni.
- Wykonanie przez Cencert czynności określonych w pkt. 4, 5 powyżej oznacza terminową realizację zlecenia przez Cencert, niezależnie od faktycznego terminu realizacji odnowienia przez osobę odbierającą certyfikat zgodnie z pkt. 7.
- Przekazane Zamawiającemu karty zgodnie z pkt. 5, podlegają rozliczeniu najpóźniej do dnia zakończenia umowy. Karty niewykorzystane do odnowienia certyfikatów zgodnie z niniejszym regulaminem, powinny być zwrócone do Cencert w niezmienionym stanie (w szczególności nie można na nich wykonywać żadnych operacji, które mogą spowodować zablokowanie PINów do karty), w przeciwnym wypadku Zamawiający ponosi koszty utraconych (lub zniszczonych) kart zgodnie z cennikiem Cencert lub zapisami umowy.