Odnowienie kwalifikowanego podpisu elektronicznego on-line

Certyfikat kwalifikowany można w prosty sposób odnowić on-line, bez konieczności wizyty w Punkcie rejestracji.

Taka procedura jest jednak możliwa tylko w okresie ważności dotychczasowego certyfikatu, dlatego zachęcamy do wykonania tej operacji jak najwcześniej – np. na miesiąc przed upływem ważności certyfikatu. W trakcie procedury odnowienia można będzie wybrać, aby nowy certyfikat rozpoczął okres ważności z odpowiednim opóźnieniem.

 

Procedura odnowienia on-line przebiega następująco:

  • zakup kodu uprawniającego do odnowienia (na 1 rok albo 2 lata)
  • przeprowadzenie procedury odnowienia w programie PEM-HEART Recertyfikacja (program z pakietu PEM-HEART Signature) – w tym momencie bieżący certyfikat musi być jeszcze ważny w celu potwierdzenia tożsamości
  • zainstalowanie nowego certyfikatu na karcie (i zainstalowanie go w systemie Windows)

Nowy certyfikat będzie zawierał te same dane osobowe, co certyfikat odnawiany. W przypadku konieczności zmiany danych, prosimy o wybór odnowienia certyfikatu na nowej karcie.

Zestaw do podpisu elektronicznego pozwala m.in.:

  • na podpisywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK)
  • na podpisywanie dokumentu Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ) w zamówieniach publicznych
  • wysyłać deklaracje ZUS (program Płatnik)
  • kontaktować się z urzędami administracji publicznej (np. sprawozdania e-KRS, e-deklaracja, e-GIODO, UFE)
  • podpisywać urzędową korespondencję z podmiotami administracji publicznej za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej
  • aktualizować Profil Kandydata na Kierowcę (portal OSK)
  • zawierać umowy cywilno-prawne w formie elektronicznej
  • uczestniczyć w aukcjach i przetargach elektronicznych
  • przesyłać dane do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF)
  • sporządzać dokumentację medyczną
  • składać dyspozycje bankowe (w bankach honorujących podpis kwalifikowany)
  • składać e-pozwy drogą elektroniczną do e-sądu