Kwalifikowany certyfikat do zaawansowanej pieczęci elektronicznej – bezpieczne pieczętowanie e-dokumentów 

Dzięki kwalifikowanemu certyfikatowi do zaawansowanej pieczęci elektronicznej możesz w prosty i bezpieczny sposób potwierdzać autentyczność dokumentów lub danych. Certyfikat daje Ci swobodę – sam wybierasz, na jakim urządzeniu przechowywany będzie klucz pieczętujący (np. karta procesorowa lub HSM).

Zaawansowana pieczęć to również niezbędny element w integracji z systemem e-Doręczeń – może służyć m.in. do podpisywania tzw. tokenów JWT, zgodnie z wytycznymi „Instrukcji integracji dla podmiotów i integratorów EZD”.

Kup teraz

Kwalifikowany certyfikat do zaawansowanej pieczęci elektronicznej umożliwia elektroniczne pieczętowanie dokumentów przy użyciu zaawansowanej pieczęci elektronicznej – narzędzia służącego do zapewnienia integralności dokumentów oraz ułatwiającego weryfikację ich pochodzenia. W odróżnieniu od kwalifikowanej pieczęci elektronicznej, właściciel certyfikatu sam decyduje o umiejscowieniu klucza prywatnego, który może być przechowywany np. w formie pliku albo nośnika w postaci karty procesorowej, dowolnego HSM itp. Dzięki temu rozwiązaniu możliwa jest większa elastyczność i łatwiejsza integracja z systemami wewnętrznymi.

Zaawansowana pieczęć elektroniczna znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie kluczowe jest:

  • zapewnienie autentyczności i integralności dokumentów,
  • możliwość wykazania istnienia określonej wersji dokumentu w konkretnym momencie czasu.
  • systemy e-Doręczeń,
  • faktury elektroniczne,
  • dokumenty prawne i regulaminy świadczenia usług,
  • dokumentacja przetwarzana w systemach EZD (elektroniczne zarządzanie dokumentacją).
  • Elastyczność przechowywania klucza prywatnego – np. w pliku, co ułatwia automatyzację i integrację.
  • Zgodność z wymaganiami systemów e-Doręczeń – możliwość pełnej integracji z EZD.
  • Wiarygodność dokumentów – zapewnienie niezmienności i potwierdzenia źródła pochodzenia.
  • Bezpieczeństwo i kontrola – certyfikat kwalifikowany zapewnia wysoki poziom zaufania.

W kontekście e-Doręczeń, pieczęć zaawansowana może być używana do bezpiecznego uwierzytelniania systemów zewnętrznych (np. EZD), które integrują się ze skrzynką e-Doręczeń danej instytucji. Umożliwia to bezpośrednie zarządzanie wiadomościami z poziomu aplikacji, bez konieczności korzystania z portalu e-Doręczeń.

Materiały pomocnicze dotyczące integracji:

Uwaga! Za wsparcie integracji odpowiadają dostawcy systemów EZD albo skrzynek e-Doręczeń.

  1. Pobierz WNIOSEK O WYSTAWIENIE CERTYFIKATU, wypełnij go i przekaż do podpisu przez osoby uprawnione (zgodnie z reprezentacją lub na podstawie pełnomocnictwa).
  2. Wygeneruj parę kluczy pieczęci, dla której chcesz uzyskać certyfikat oraz utwórz do nich zgłoszenie certyfikacyjne w formacie .csr.
  3. Dodaj produkt do koszyka poniżej i wykonaj zakup.
    W trakcie zakupu dodaj podpisany wniosek WNIOSEK O WYSTAWIENIE CERTYFIKATU i ewentualnie dokument pełnomocnictwa.
    Zapisz w zamówieniu zgłoszenie certyfikacyjne, dla którego chcesz uzyskać certyfikat.
  4. Zakończ zakup.
  5. W mailu zwrotnym otrzymasz fakturę z terminem płatności 14 dni.
  6. Otrzymasz wystawiony certyfikat.
Kostka 128x128 NavyBlue

Chcesz wiedzieć więcej?

Masz pytania dotyczące tej Usługi Zaufania?
Napisz, co Cię interesuje, a potrzebne informacje wyślemy prosto na Twoją skrzynkę.

Administratorem danych osobowych jest Enigma Systemy Ochrony Informacji Sp. z o.o. Dane będą przetwarzane w celu oferowania Ci przez nas produktów i usług bezpośrednio, w tym dobierania ich pod kątem Twoich potrzeb, czyli profilowania, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Ci prawach znajdziesz na stronie WWW https://www.cencert.pl/polityka-prywatnosci/.

dowiedz sie więcej 640x512